Síla slova

26.12.2009 19:50

 

Co myslíte, v čem spočívá síla slova? 

Proč slova jedněch lidí mají sílu, váhu,význam, vedou ostatní, povzbuzují k činům  a slov jiných lidí si vůbec nevšímáme nebo na ně reagujeme negativně? 

Je to síla slov v obrazech které za nimi stojí.Obrazy jsou všudypřítomné. Jimi začíná jakákoliv činnost člověka. 

Pokud jste se rozhodli postavit dům,nezačínáte projektem,ani základem, ale toužebným obrazem vašeho domu.Pak vysvětlujete architektovi, jaký dům chcete.Až když je projekt hotov podle vašich představ je možné zahájit stavbu.

Z předchozího víme že příčinou jakékoliv nemoci je přítomnost negativních emocí v podvědomí člověka. Ale emoce bez citů a obrazů neexistují.Právě určitý obraz lidí nebo událostí spouští ničivé procesy v organizmu.  A naopak pozitivní obrazy jsou spolehlivým základem zdraví.

Jak probíhá tvoření obrazů u dětí.

Není to tak dávno, co v naší společnosti existovala velmi důležitá neveřejná instituce,která se věnovala vytváření modelu okolního světa u dětí.Byla to instituce babiček a dědečků. Právě oni vyprávěli vnukům pohádky, a tak vkládali do vědomí dítěte model okolního světa. Jak důležité to bylo? Vždyť v pohádkách jsou obrazy rodičů, přátel i nepřátel a různých přírodních živlů. Obrazy dobra a zla. Pohádka vybízí děti k přemýšlení. Právě s těmito obrazy žije dál v dospělém životě.

V současnosti je tato důležitá úloha svěřena televizi i počítači, na jejich obrazovce běží filmy, které většinou neznáme.Nic nevíme o jejich autorech, zda jsou to lidé psychicky zdraví nebo nemocní a jaké mají cíle.

Ale podle mnohých filmů lze s jistotou říci, že jejich autoři a režiséři jsou psychicky nemocní lidé.Anebo konají ve zlém úmyslu, a tak vštěpují dětem negativní program ničení člověka. Zajímalo by mě jak dlouho necháme psychicky nemocné lidi mrzačit psychiku našich dětí?

Většina lidí se mylně domnívá že vzdělávací systém znamená jen školu.Ale není tomu tak.Rodina je tím prvním obrazem Světa, ve kterém se dítě ocitne hned po narození. Co vidí, co slyší a co cítí ve své rodině?Tyto první obrazy zanechávají hlubokou stopu v jeho vědomí.

Pak dítě vstupuje do společnosti, komunikuje s lidmi v okolí. Jde do mateřské školky, do školy a jako houba nasává do sebe ne pouhé znalosti, ale obrazy vychovatelů, učitelů,přátel i vztahů mezi nimi.

Kromě rodiny a školy zvláštní vklad do procesu vzdělání vnáší prostředky masové informace.

Takže proces vzdělání dítěte je třeba začít výchovou sebe sama, vytvořením Prostoru Lásky, v němž by se dítě mohlo harmonicky rozvíjet.

Co slovům dodává sílu?

V dětství všichni přemýšlíme pomocí obrazů,ale když dospějeme, postupně přecházíme na slova a stále víc a víc se vzdalujeme od svých citů.Společně jsme se odnaučili ožívovat skutečně jasné a silné obrazy. Proto i náš život začal být vybledlý, slova nás přestala inspirovat, protože je pronášíme, aniž bychom se zamýšleli nad jejich smyslem.

A co hlavní v našich slovech a činech nejsou city a obrazy. V tom právě spočívá tajemná síla slova. Vždyť člověk může tisíckrát říkat, že miluje, a přitom neudělá nic co by jeho slova  potvrzovalo.Občas i přímo ublíží blízkému člověku.

Slova se rodí z lidských citů.Nicméně ty neexistují bez obrazů. Ale pokud by neexistovala slova, nebylo by možné se dorozumívat a tvořit. Protože právě slova vyvolávají obrazy a city z podvědomí. Tyto obrazy však musí mít jednu vlastnost.

Musí se shodovat se životem ,podporovat život. V opačném případě mohou člověka přivést ke zkáze.

(Z knihy Tajemná síla slova)